För dig som ska lansera nytt varumärke

Oavsett om du är bra på reklam, marknadsföring och att synas eller inte så spelar det inte så stor roll i långa loppet. Man behöver inte vara bra på något egentligen, men man behöver hitta något som funkar oavsett. Ska du lansera ett nytt varumärke behöver du hitta rätt vägar att gå, hitta din kund och sedan se till att fånga in kundens intresse. Det räcker med andra ord inte att bara publicera en tidningsannons i den lokala tidningen för att lyckas, du behöver slå på stort och du behöver tro på din verksamhet.

Introducera dig själv genom att beställa visitkort

Med ett snyggt och tilltalande visitkort kan du komma långt. Genom att beställa visitkort kan du sprida ordet enkelt och till rätt personer. Med andra ord väljer du till vilka personer du ger visitkortet och kan på så sätt sprida din verksamhet till potentiella kunder och inte bara vilka personer som helst. Tanken är att visitkortet ska sparas och varje gång mottagaren ser visitkortet kommer de att koppla ihop detta med dig och din verksamhet.

Åsikterna kan vara lite delade just för att vissa upplever att visitkort är old school. Idag sprider man information och reklam på sociala medier och med andra ord så menar man att ett litet visitkort tappas bort. Men listan kan göras lång med fördelar också. På så vis har du ett fysiskt möte med potentiell kund eller samarbetspartner. På så vis har du gjort dig ett ansikte och är inte någon som bara bläddras förbi på Instagram. Det är med andra ord viktigt att lägga fokus på designen och att sticka ut när man väljer att beställa visitkort. Testa och återkom gärna hur du tycker att det fungerar för just din verksamhet så delar vi med oss av våra erfarenheter helt enkelt!